INTELIGENTNA POMOČ VOZNIKOM – nadaljevanje 3

 

V dokaz napovedanega vse večjega števila asistenčnih  sistemov, katerih namen je izboljšanje prometne varnosti, v tem članku nadaljujemo z opisom le teh. Tudi tokrat se bomo pri navajanju in opisu le teh posvetili tistim, ki so sicer v pomoč vsem, še posebno starejšim voznikom osebnih avtomobilov.

Snemalniki podatkov o dogodkih (EDR) 

So naprave za beleženje informacij o tehničnih elementih vozil in potnikov za čas pred, med in po sprožitvenem dogodku. Običajno je to kočljiva prometna situacija ali nesreča. Imenovani so po analogiji letalskih,  kot “črne skrinjice”, ki so izredno pomembni za analizo vzrokov sprožitvenega dogodka in v postopku ugotavljanja odgovornosti za le tega.

Barvni  “Head-up” zaslon v višin oči

Omogočajo voznikom, da pogleda s ceste ne umikajo, ko spremljajo kazalnike vožnje na armaturni plošči. Naslednja stopnja le teh pa ne prikazuje samo prej omenjenih informacij, temveč navidezno izrisuje napotke na samo cesto, prepoznava objekte na poti in daje informacije o njih in o razdaljah.

Sistemi za ohranjanje voznega pasu

Glavna naloga tovrstnih asistenčnih sistemov je ohranjanje vozila na istem voznem pasu. V novejših izvedbah so tudi sestavni del sistema za zaznavo psihofizičnega stanja voznika (odvračanje pozornosti od prometa)Ločimo pasivne in aktivne sisteme za ohranjanje voznega pasu. Aktivni so novejši. Med drugim tudi »vzgajajo« voznike, saj jih navajajo k dosledni uporabi smernikov.

Sistemi za avtomatski klic v sili (eCall)

So elektronski varnostni avtomobilski sistem, za samodejni klic v sili na številko 112 iz vozila udeleženega v prometni nesreči. Sistemi ob prometni nesreči sami pokličejo klicni center, kamor  javijo ključne podatke o nesreči (natančno lokacijo, čas nesreče, številko šasije vozila in smer vožnje), hkrati pa vzpostavijo telefonsko povezavo med centrom in vozilom. Možno jih je aktivirati tudi ročno. Vgrajeni so v vsa nova vozila, proizvedena po 31. marcu 2018.

 

Se nadaljuje !