INTELIGENTNA POMOČ VOZNIKOM – nadaljevanje 2

 

Kot napovedano v predhodnem članku, se bomo pri navajanju in opisu le teh posvetili tistim, ki so sicer v pomoč vsem, še posebno pa starejšim voznikom osebnih avtomobilov.

 

Sistem za zaznavo psihofizičnega stanja voznika (odvračanje pozornosti od prometa)

Poleg alkoholnih ključavnic, ki se sicer že nekaj let (naprava prepoznava obraze in tudi prstne odtise, ter jo je nemogoče prevarati), so na avtomobilskem trgu sistemi, ki zaznavajo utrujenost voznika in delujejo na osnovi spremljanja voznikovega vzorca vedenja, položaja vozila pri spremljanju voznega pasu, opazovanja oči/obraza voznika in psiholoških in fizičnih merjen voznika.

Inteligentna pomoč pri hitrosti je zasnovan tako, da uporablja prometne znake za omejitev hitrosti in podatke GPS navigacije za aktivno zmanjšanje hitrosti. Avtomobili »preberejo« cesto in nam tako pomagajo voziti po omejitvah.

Zaznavanje avtomobila v mrtvem kotu in prečnega prometa (BSM in CTA)

Zazna druga vozila, ki so ob našem ali za našim vozilom, ter jih v vzvratnih ogledalih ne zaznamo. Opozorila so lahko vizualna, zvočna, vibrirajoča ali taktilna. Vključuje lahko tudi funkcijo prečnega prometa – prometa, ki se približuje z boka, kar je še posebej uporabno pri vzvratni vožnji s parkirišč.

Omejevalnik hitrosti in radarski tempomat

Sodobni omejevalniki hitrosti (ACC) imajo bistveno bolj dograjeno funkcijo kot tisti, ki smo jih spoznali v preteklosti. Delujejo na osnovi radarski, laserskih senzorjev ali kamer, ki zagotavljajo samodejno prilagajanje hitrosti vozilu pred njim (zavira in pospešuje) ob ustrezni varnostni razdalji.

 

Se nadaljuje !