INTELIGENTNA POMOČ VOZNIKOM – nadaljevanje in konec članka

 

Še zadnji iz vrste člankov o sistemih za pomoč voznikov, ki zaokrožuje bogat nabor standardnih in naprednih sistemov. Napoveduje tudi smeri v katere so usmerjene težnje za še večjo podporo voznikom, ki se odražajo v prototipih konceptualnih električnih vozil za avtonomno vožnjo.

 

Prostoročno parkiranje “Easy Park Assist”

Sistem vam pomaga najti prosto parkirno mesto, ki ustreza velikosti vašega vozila in ko zazna prosto mesto, samodejno izvede manever tako za potrebe bočnega kot vzvratnega parkiranja.

 

Sistem za aktivno pomoč pri zaviranju v sili za zaznavo pešcev pri mestni vožnji (EBA)

Govorimo o s scan-erjem in/ali z radarjem dopolnjenim klasičnim sistemom za samodejno zaviranje v sili. Ko zazna nevarnost, pripravi zavore in tudi sam začne s polnim zaviranjem. Istočasno se sproži tudi zvočni signal,  vsi štirje smerniki ali celo utripanje zavornih luči. Vedno zmanjša posledice trka, prepreči pa redkokdaj. Nekje do 30 km/h pa znajo ta sistem še varno ustaviti brez posledic, zato jih marsikateri proizvajalec imenuje ‘City Safety’ .

 

Tehnologija povezanih avtomobilov (LHI)

Opozarja voznike na nevarnosti za »ovinkom« (Local Hazard Information), ki pa pogojuje neposredno povezavo avtomobilov.

 

Digitalni vozniški asistenti z glasovnim upravljanjem

Novo razširjeno glasovno upravljanje, ki lahko na primer zažene navigacijo do določenega cilja, poišče priljubljeno glasbo ali zapiše narekovana SMS-sporočila, obvlada že šest jezikov, vedno je povezana s spletom, …

 

Vrhunec nabora asistenčnih sistemov, pa se nahaja v konceptualnih vozilih.  Nabor dosega nivo, ki zagotavljala, da avto “vidi”, “sliši”, komunicira s cestno infrastrukturo, drugimi udeleženci in sateliti v realnem času. To zagotavljajo številni senzorji (radarji, lidarji in kamere), ki so povezane s 5G tehnologijo in umetno inteligenco.

Napovedujejo pa se še nove inteligentne rešitve, o katerih pa več kdaj drugič.

 

Konec članka.