INTELIGENTNA POMOČ VOZNIKOM – nadaljevanje članka

 

Kot smo omenili v predhodnem članku, se tako zakonodajalci kot tudi proizvajalci prevozih sredstev prizadevajo, da bi se  varnost v prometu, kljub večji gostoti le tega in pestrosti udeležencev, izboljšala in dosegla Vizijo 0,0. Napori gredo torej v več smeri, mi pa se bomo posvetili tistim, ki jih poznamo pod nazivom asistenčni sistemi.

Teh je vedno več  v serijski ali pa opcijski opremi, tako v osebnih avtomobilih kot tudi v tovornjakih in avtobusih. Klasična vzvratna ogledala nadomeščajo kamere in senzorji, radarsko podprti sistemi, povezani tudi za navigacijskimi, so vedno pogostejši, glasovno upravljanje postaja vedno bolj aktualno, redkost pa niso več sistemi za ugotavljanje psihofizičnega stanja voznikov, itd.

Žal pa smo tudi na tem področju skoraj že dosegli mejo, ko lahko vsi omenjeni asistenčni sistemi preidejo iz pomoči v motnjo voznikom, ko se začnejo vozniki več ukvarjati z njimi kot pa s cesto in razmerami v prometu. Zavedati se je potrebno, da je za varnost še vedno odgovoren voznik.

Ker je članek namenjen starejšim udeležencem v prometu v današnjih razmerah, se bomo posvetili opisu tistih rešitev, ki so značilne za osebna prevozna sredstva-avtomobile in trenutno razpoložljiva.

Govora ne bo o že uveljavljenih rešitvah kot so ABS, ESP, ASR, EDS, Line Asist in tempomat, temveč o novejših, ki so bolj redkost kot pravilo pri opremi osebnih avtomobilov.

 

Varno in srečno vožnjo !

 

Se nadaljuje !