OGROŽENOST PEŠCEV

Pešci  so letos pogosti udeleženci v prometnih nesrečah. Največkrat so bili udeleženi na  začetku  tedna. Povzročitelji nesreč so bili večkrat vozniki kot pešci,  najbolj  kritično  mesto, pa so prehodi za pešce, ki bi sicer morali biti za pešce eden od bolj varnih delov prometnih površin.
Naj navedemo nekatere nesreče s pešci v januarju 2020:

  • 4. januar, voznik je pešcu zapeljal čez nart;
  • 7. januar, voznica je v pešca trčila med vzvratno vožnjo;
  • 12. januar, voznik pod vplivom alkohola je v peško trčil med  nepravilnim prečkanjem ceste;
  • 14. januar, voznik  je na prehodu za pešce trčil v otroka-pešca;
  • 21. januar, ena nesreča trčenje na parkirišču, v dveh pa za nesrečo na prehodu za pešce;
  • 22. januar, ena nesreča na prehodu  za pešce, druga pa trčenje v dve peški, zaradi nepravilnega prečkanja ceste;
  • 28. januar, peška je bila zbita na prehodu za  pešce

Zato opozarjamo udeležence v prometu,  tako voznike, kot tudi pešce, na maksimalno vidnost in previdnost. Tveganje je obojestransko.

Prav tako poudarjamo, da prehod za pešce ne pomeni absolutne prednosti  in  da  se  morajo pešci pred prečkanjem ceste prepričati, če je zanje varno. Prav tako naj spremljajo promet, kadar cesto prečkajo pri zeleni  luči  na  semaforju.

Če  vozilo pred prehodom ne zmanjšuje hitrosti, voznik pešca verjetno  ni  opazil in je zelo možno, da bo vanj trčil. Pešci upoštevajte tudi, da  vozniki  potrebujejo določen čas, da začnejo zavirati, vozila pa, da se ustavijo.  Že  pri  hitrosti 50 km/h je pot ustavljanja na suhi cesti dolga skoraj 30 metrov.

Kdor  brezglavo  stopi  na  cesto je zanj lahko to zadnji korak. Vse navedeno naj vam bo v poduk, ki ga delite s svojimi otroki in vnuki.

Vir:  Policijska uprava Kranj