KAJ VEMO O MEGLENKAH ?

Meglenke so luči, ki jih uporabljamo ob zmanjšani vidljivosti zaradi megle. To je preprosta definicija, ki jo vsi razumemo. Ko sedemo za volan, pa to vedenje ni dovolj. V spodnjih vrsticah boste izvedeli, katere so najbolj pogoste napake pri uporabi meglenk. Prednjih in zadnjih meglenk za razliko od dolgih luči ne vklopite naenkrat, ampak to storite posebej z ločenima korakoma. Razlog je v drugačnem namenu uporabe prednjih in zadnjih meglenk. Prednje meglenke imamo na vozilu zato, da ponoči v gosti megli bolje vidimo cesto pred seboj. Njihov svetlobni snop je razpršen in širok, osvetljuje pa predvsem cesto tik pred nami in rob ceste. Tako osvetljevanje je učinkovito izključno ponoči in v gosti megli, ko vozimo počasi.
Zadnje meglenke pa uporabljamo, da nas vozniki, ki v gosti megli vozijo za nami, hitreje in lažje vidijo. Njihova značilnost je, da so zelo močne. Zato jih uporabljamo le, ko je vidljivost manjša od 50 m, najvišja hitrost ob uporabi meglenk, pa je omejena na 50 km/h. Ugasnemo jih takoj, ko se izboljšajo vremenski pogoji in ko se za nami v vidnem polju pojavi vozilo.
Pomembne značilnosti so razvidne iz tabele v prvi priloženi animaciji. Tehnologija svetil na vozilih se skozi čas razvija in spreminja. Nekateri avtomobili imajo zato prilagodljive ali pametne luči. Prilagodljiv snop svetlobe osvetljuje cesto glede na hitrost vožnje in okolico. Višina in moč svetlobnega snopa se samodejno prilagodita razmeram na cesti. Ko je treba, se vklopijo luči za mestno vožnjo, za vožnjo po avtocesti, po podeželski cesti ali pa luči za vožnjo v slabem vremenu. Slednje luči lahko nadomeščajo meglenke.
Omeniti velja še na morebitne težave s stikali. Zaradi redke uporabe meglenk se dogaja, da občasni vozniki niti ne vedo, kje sta stikali za prednje in zadnje meglenke, jih ne znajo uporabljati in ne kje in kakšne so kontrolne lučke le teh.

 

Vir: Zavarovalnica Triglav – Vozim se

 

Pripravil:
Miklavž Bole