MOTORISTI SE »PREBUJAJO«

Tudi med upokojenci so tudi vozniki enoslednih motornih vozil ali na kratko motoristi. Za njih predstavlja vožnja z motorjem preživljanje prostega časa, druženje, turistični ogledi, preizkušanje lastnih sposobnosti in nenazadnje tudi užitki v tveganju. Pogosto se vozniki upokojenci  čez vikend in v prostem času prelevijo v motoriste, ter si tako privoščijo užitke ob »vetru v laseh«.

Se je pa potrebno zavedati, da je za nami:

  • zimsko obdobje, ko so fizične sposobnosti in veščine vožnje upadle;
  • relativno lepo vreme, ki pa ni še dovolj toplo za optimalno temperaturo cestišča;
  • da so ceste po zmrzali poškodovane tudi z udarnimi jamami;
  • da je na cestišču še vedno precej posipnega materiala;
  • da so ostali udeleženci v prometu »malo pozabili« na motoriste, ki so tudi rizična skupina ter
  • da so motorji mirovali nekaj mescev in jih je potrebno pred prvo vožnjo temeljito pregledati.

K sreči smo tudi v času, ki v organizaciji združenj motoristov, policije, AMZS, AVP  in DARS, potekajo tečaji in praktična usposabljanja motoristov v varovanem okolju in pod nadzorom izkušenih inštruktorjev varne vožnje. Namen le teh je, da se udeleženci dodatno  usposobijo za obvladovanje motornega kolesa, seznanijo s tehnikami vožnje in zaviranja, s pomenom ustreznih pnevmatik, ter tudi motoristične osebne zaščitne oprem in njene pravilne uporabe. Dodatno se tudi poučijo o največjih pasteh za motoriste kot so polaganje ovinkov, prehitra vožnja, izsiljevanje prednosti, nečisto cestišče, mokro in vlažno cestišče. Zato velja priporočilo, da bi se čim več motoristov udeležilo le teh.

Pomembno pa je tudi postopno nabiranje motorističnih kilometrov, kjer si pridobivamo prepotrebno kondicijo, ter prikličemo pravilne in hitre reakcije na situacije, ki se lahko v prometu zelo hitro spreminjajo.

Pa še nekaj nasvetov za varno vožnjo:

  1. pred vsako vožnjo preverite brezhibnost motorja ter pnevmatik;
  2. nikoli ne vozite pod vplivom alkohola, psihoaktivnih zdravil in drog;
  3. vedno uporabljajte zaščitno čelado in ostalo opremo kot so ščitniki, jakna, rokavice (tudi pri vožnji z mopedom ali kolesom s pomožnim motorjem do 25 km/h);
  4. ne vozite prehitro, saj hitrost povečuje verjetnost padca, podaljšuje zavorno pot, ostale voznike pa presenetite;
  5. vedno vozite s prižganimi lučmi ter si nadenite odsevni telovnik, da boste bolje vidni in prej opazni, saj je vidnost ključni element varnosti v prometu;
  6. posebej bodite pozorni na vozila, ki zavijajo, da vas ne spregledajo, ter na tovorna vozila, da se jim ne zapeljete v mrtvi kot;
  7. pri zavijanju in vožnji skozi ovinke bodite pozorni na to, da s telesom ne prečkate vmesne črte (polovice vozišča);
  8. raje kot sami se odpravite v družbi več motoristov, da boste bolje opazni, ter da skrbite drug za drugega, nikakor pa ne tekmujte med seboj;
  9. bodite pozorni na razne neravnine, pesek, ali mokro spolzko cestišče in absolutno znižajte hitrost;

Pa srečno z vetrom v laseh !